Sul on probleeme teise riigi kauplejaga? Tea, et piiriülese kaebuse lahendamine on muudetud tarbijale lihtsaks ning nõustamine ja abi kõigile kättesaadavaks.

Piiriüleste kaebuste lahendamine

EL tarbija nõustamiskeskus saab tarbijaid aidata seoses piiriüleste tehingutega seotud kaebustega. Nõustamiskeskus on pädev lahendama kaebusi, mis mõlema osapoole, nii tarbija kui kaupleja asuvad Euroopa Liidu liikmesriigis.

Kuidas esitada kaebust?

Kui teise riigi kauplejalt ostetud kaubal ilmnevad vead või teenuslepingu täitmine ei kulge oodatult, tuleb esmalt pöörduda kaebusega kauba kaupleja poole, kelle ülesandeks on hoolitseda selle eest, et ese saaks parandatud, asendatud või teatud juhtudel raha tarbijale tagasi makstud. Müüja kontaktandmed leiab reeglina ostutšekilt ning soovitav on pöörduda kaupleja poole kirjalikult.

Juhul, kui tarbijal on müüjaga võimatu ühendust saada või eksisteerib keelebarjäär, mis ei võimalda end müüjale arusaadavaks teha, saab abi saamiseks pöörduda EL tarbija nõustamiskeskuse poole. Keskuse poole tasub pöörduda ka selleks, et täpsustada, mida tarbijal on õigus teises riigis asuvalt kauplejalt nõuda. EL tarbija nõustamiskeskus tegeleb ka probleemidega, mis võivad tarbijatel tekkida interneti või postimüügi vahendusel sooritatud ostudega.

Kui probleemi ei ole kauplejaga õnnestunud lahendada, saab EL tarbija nõustamiskeskusele esitada kaebuse

Kui soovid teavet oma õiguste kohta, saab meiega ühendust infopäringu vormi abil.